چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه اجتماعی-علی‌اصغر محمدی: پس از آنکه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصویب کرد تا 30درصد درآمد حاصل از فروش گاز به استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس اختصاص یابد، با رایزنی مسئولان وزارت نفت این میزان به7.5درصد کاهش یافت.

براساس آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شده می‌بایست مبلغ 400میلیارد تومان برای بهسازی سامانه‌ گرمایشی و سرمایشی مدارس به سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص می‌یافت که با توجه به تغییر ایجاد شده اکنون به 7.5درصد کاهش و از نظر ملبغی نیز به 100میلیارد تومان کاهش یافته است.

در جلسه سه‌شنبه کمیسیون تلفیق مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر اختصاص 30درصد منابع حاصل از درآمد فروش شرکت گاز به سازمان نوسازی مدارس برای بهسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس مطرح و تصویب شد. براساس شنیده‌ها پس از این مصوبه کمیسیون تلفیق، یکی از مسئولان به کمیسیون تلفیق مراجعه و پس از مذاکره با برخی نمایندگان کمیسیون، در مجلس اعلام می‌شود که این میزان از 30درصد به 7.5درصد کاهش یافت.

وقت ندارم

برای بررسی موضوع ابتدا با مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون تلفیق و نماینده تهران تماس گرفتیم که پس از شنیدن پرسش ما اظهار کرد: وقت پاسخ ندارم از آقای قادری، سخنگوی کمیسیون بپرسید! جعفر قادری، سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده مردم شیراز نیز مانند رئیس کمیسیون تلفیق پس از شنیدن پرسش همشهری گفت: وقت مصاحبه ندارم! حسینعلی شهریاری، دیگر عضو کمیسیون تلفیق و نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز اظهار کرد: اطلاعی ندارم و هنوز در این‌باره تصمیم‌گیری نشده است.

تخلف شده

موضوع را با جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مطرح کردیم، او گفت: اگر چنین چیزی رخ داده باشد، رئیس کمیسیون تلفیق تخلف کرده است وقطع به یقین جلوی این کار را می‌گیرم، باید نوار ضبط شده این جلسه که متن مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات قرائت و در کمیسیون تلفیق تصویب شده بازبینی شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آنچه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصویب کرده است اختصاص 30درصد درآمد حاصل از فروش گاز است و رئیس کمیسیون تلفیق نمی‌تواند تفسیر به رأی کند و آن را تغییر دهد.
کوچکی‌نژاد در واکنش به اینکه برخی مسئولان برای تغییر این مصوبه فشار آورده‌اند تصریح کرد: متنی که در کمیسیون تلفیق خوانده شده رأی آورده و باید عینا به‌عنوان مصوبه کمیسیون درج شود و تغییر آن از سوی هر فردی تخلف محسوب می‌شود. رئیس کمیته آموزش و پرورش تهدید کرد که اگر چنین تغییری در مصوبه کمیسیون تلفیق رخ دهد از عضویت در کمیسیون تلفیق استعفا می‌کنم اظهار کرد: در این‌باره در جلسه‌شنبه 14اردیبهشت حتما اخطار می‌دهم و اگر توجهی نشد از این کمیسیون استعفا می‌کنم.

تغییر در مصوبه خلاف قانون است

غلامرضا کاتب، عضو دیگر کمیسیون تلفیق مجلس نیز در این‌باره به همشهری گفت: آنچه در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده پیشنهاد مکتوب کمیسیون آموزش و تحقیقات است که در آن عنوان شده بود 30درصد منابع حاصل از درآمد شرکت گاز برای بهسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یابد. وی با بیان اینکه موضوع اختصاص 30درصد کاملا شفاف است تأکید کرد: این موضوع نیازی به تفسیر ندارد و اگر در مصوبه کمیسیون تلفیق چیزی جز این درج شده باشد خلاف قانون است و افرادی که چنین کاری کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

کد خبر 212071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز